KOMMENTAR: – SAS-reklamen er nyliberalistisk identitetspolitikk

SAS-reklamen er problematisk. Den organiserte kampanjen mot den er åpenbart verre, men man må kunne se kritisk på innholdet i reklamen uansett hvor kjipe kritikerne er. REKLAMEN OPERERER med utgangspunkt i at sosiale framskritt som demokrati og likestilling er noe man importerer og ikke kjemper frem selv. Folkestyret ble, ifølge reklamen, importert fra Hellas. Verken grekerne eller romerne hadde folkestyre. Det var slavestater der kun en liten del av mennene hadde stemmerett, de frie borgerne. Når det skandinaviske demokratiet ble tvunget fram i begynnelsen av det 20. århundret, var det ikke grekerne som var forbildet. Det var den internasjonale arbeiderbevegelsen […]

Fortsette å lese (gratis)

Hva! Har NATT&DAG også begynt med betalingsmur, nå? Slapp av. Det er helt gratis å lese videre – du må bare registrere deg. Det tar kanskje cirka 20 sekunder, og vi har troa på at du får det til! I bytte får du tilgang til alle artiklene våre, nyhetsbrev med spennende saker, og annonser i sosiale medier som du faktisk vil like å spammes med. Vi er en liten avis, og direkte kontakt med leserne hjelper oss med å utvikle helt riktig innhold til dere. Vi er ikke narcs og kommer aldri til å sende kontaktinformasjonen din videre. Dette blir mellom oss.

Du kan lese vår personvernerklæring her.

Mvh.

Redaksjonen

X