Kommentar: – Med Panama Papers prøver Aftenposten å selge konseptet journalistikk

På samme måte som musikkartister ikke lenger kan livnære seg av å kun selge selve musikken, men må selge opplevelser, merch og en hel identitet, kan det virke som om Aftenposten med sin Panama Papers-sak prøver å selge konseptet journalistikk, like mye som selve nyhetssaken. Ved første øyekast virket Panama Papers-saken spennende, og det var mye som tydet på at den ville få store konsekvenser for de involverte. Den fremstod nesten som den perfekte sak, som et bestillingsverk fra Netflix basert på algoritmer laget av innsamlet leserdata. «Du likte The Pentagon Papers, Wikileaks, Kapitalen i det 21. århundre og Edward […]

Fortsette å lese (gratis)

Hva! Har NATT&DAG også begynt med betalingsmur, nå? Slapp av. Det er helt gratis å lese videre – du må bare registrere deg. Det tar kanskje cirka 20 sekunder, og vi har troa på at du får det til! I bytte får du tilgang til alle artiklene våre, nyhetsbrev med spennende saker, og annonser i sosiale medier som du faktisk vil like å spammes med. Vi er en liten avis, og direkte kontakt med leserne hjelper oss med å utvikle helt riktig innhold til dere. Vi er ikke narcs og kommer aldri til å sende kontaktinformasjonen din videre. Dette blir mellom oss.

Du kan lese vår personvernerklæring her.

Mvh.

Redaksjonen

X