Haters gonna Hatred: Hvor går egentlig grensa for hva som er greit i spill?

Helt siden pixel-eventyrene om Larry Laffer i Leisure Suit Larry, verdens mest ræva kvinneforfører (etter Paradise-Magne), kom til blytunge dataskjermer i 1998, har gaming-universet forsøkt å utvikle spill som skal utfordre, og skape sjokkverdi hos brukerene sine. Den tidløse klassikeren GTA (Grand Theft Auto), utviklet av spillselskapet Rockstar har lenge dominert som den kanskje mest kjente, og kontroversielle spillserien som er skapt noen sinne, grunnet sin grafiske fremstilling av grov, triviell vold. Traileren til spillet Hatred.  «My name is not important. What is important is what I'm going to do ... I just fuckin' hate this world. (...) It's time for […]

Fortsette å lese (gratis)

Hva! Har NATT&DAG også begynt med betalingsmur, nå? Slapp av. Det er helt gratis å lese videre – du må bare registrere deg. Det tar kanskje cirka 20 sekunder, og vi har troa på at du får det til! I bytte får du tilgang til alle artiklene våre, nyhetsbrev med spennende saker, og annonser i sosiale medier som du faktisk vil like å spammes med. Vi er en liten avis, og direkte kontakt med leserne hjelper oss med å utvikle helt riktig innhold til dere. Vi er ikke narcs og kommer aldri til å sende kontaktinformasjonen din videre. Dette blir mellom oss.

Du kan lese vår personvernerklæring her.

Mvh.

Redaksjonen

X