NATT&DAG går inn i No Name: – Vi har satt sammen noe helt unikt

NATT&DAG går inn i No Name Oslo, sammen med to tidligere rådgivere fra det danske byrået Very Agency, og tidligere markedssjef i Burn Energy Sverige.

No Name Oslo ble startet i 2019 av tidligere reklamesjef i Anti og partner i reklamebyrået Kitchen, Aram Zarkoob Vaughan, og har på kort tid blitt en god venn av de beste reklamebyråene i Norge. De klarte blant annet å hevde seg i Gulltaggen og Sølvfisken, i samarbeid med både Bureau og Try.

Dersom byråer har ønsket å koble unike profiler, som representerer kvalitet og troverdighet, til norske merkevarer er det Aram de har snakket med.

Det nye byrået skal fortsatt hete No Name og representere sine kjente kulturprofiler fra mat-, musikk- og kunstverden, som Jimmy Øien, Ash Olsen, Onkl P, Amanda Tenfjord, Matoma og Reneé Fagerhøi. I tillegg innlemmes NATT&DAGs kommersielle innholdsstudio i selskapet, som vil ha 12 ansatte ved oppstart.

«Money Back»-kampanjen til Skatteetaten er bare ett av flere prosjekter No Name Oslo har vært delaktige i de siste årene.

– No Name skal tilby annonsører og byråer innsikt, kunnskap og troverdighet. Nå utvider vi satsingen med flere dyktige folk, og nye No Name vil gi byråer, annonsører og profiler en større, kreativ verktøykasse, sier daglig leder Christian Fure.

Fure har selv samarbeidet med flere av landets aller største annonsører etter mange år i Dentsu-systemet. Gründer Aram Zarkoob Vaughan er fornøyd med det nye partnerskapet og sier følgende om fremtiden:

Med NATT&DAG ombord skal selskapet fortsatt hete No Name Oslo og vil ha fokus på å representere sine profiler og utvikle konsepter. I stallen finner byråene blant andre Jimmy Øien, Ash Olsen, Onkl P, Amanda Tenfjord, Matoma og Reneé Fagerhøi.

– Det er et enormt potensiale i våre talenter og fagpersoner. Vi trenger flere hoder og hender for å ta ut muligheter for strategiske samarbeid som ligger foran oss. For meg er det viktig å få flere erfarne folk med på laget, som kan realisere suksessfulle samarbeid mellom merkevarer og fremragende kulturprofiler.

No Name har samlet et lag med lang og bred erfaring fra markedsføring i det «nye» byrået.

Zarkoob Vaughan og Fure har fått med seg Terje Dybdahl og Christian Berg. De startet det norske kontoret til Very Agency, som gjennom de siste åtte årene har jobbet metodisk med posisjonering av merkevarer i norsk kulturliv. I tillegg til dette, har Dybdahl og Berg også etablert et av de sterkeste navnene innenfor elektronisk musikk i Norge gjennom de siste 10 årene, med plateselskapet og klubbkonseptet Det Gode Selskab.

Kristoffer Tellström har flere års erfaring fra ulike byråer, samt som markedssjef i Burn Energy i Sverige. Der var han ansvarlig for både kampanjer, samarbeid med profiler og kreative uttak på flere av Nordens største festivaler.

– Vi har satt sammen noe helt unikt. Kombinasjon av erfaringen som Aram, Terje, Christian og Kristoffer har fra byråer, merkevarer, mediehus, festivaler og musikkverden, samt NATT&DAGs distribusjonskraft og innsikt i målgruppen, vil gjøre oss i stand til å utvikle unike konsepter og uttak. Dette vil komme både profiler, merkevarer – og ikke minst målgruppen vår – til gode, sier daglig leder Christian Fure.