15 reklamer som vil kapitalisere på kapitalismens skyggeside

Vår trendanalyse: Noen reklamefolk har gjort en dårlig trendanalyse og kommet frem til at FORBRUKEREN vil ha selvironisk reklame på at forbrukeren forbruker i et kapitalistisk system. Vi har bare anekdotiske bevis, men det virker som det stadig dukker opp flere og flere opportunistiske reklamer som gjør puns eller business på kapitalismens mørkere sider. Senkapitalisme har nærmest blitt en meme og hashtaggen #latecapitalism blomstrer blant folk som fortsatt bruker hashtagger. Null lønn er en «mulighet» og fullstendig fravær av arbeidsvilkår er «frihet». Noen ganger skulle man nesten trodd det frie markedet ikke har noe iboende moralsk kompass, eller hva... :P late capitalism sure is […]

Fortsette å lese (gratis)

Hva! Har NATT&DAG også begynt med betalingsmur, nå? Slapp av. Det er helt gratis å lese videre – du må bare registrere deg. Det tar kanskje cirka 20 sekunder, og vi har troa på at du får det til! I bytte får du tilgang til alle artiklene våre, nyhetsbrev med spennende saker, og annonser i sosiale medier som du faktisk vil like å spammes med. Vi er en liten avis, og direkte kontakt med leserne hjelper oss med å utvikle helt riktig innhold til dere. Vi er ikke narcs og kommer aldri til å sende kontaktinformasjonen din videre. Dette blir mellom oss.

Du kan lese vår personvernerklæring her.

Mvh.

Redaksjonen

X