Møt Camille Norment – norsk samtidskunsts
 heteste potet

For første gang i historien fikk Norge eneansvar for den nordiske paviljongen under Veneziabiennalen. Det ærefulle oppdraget ble tildelt Camille Norment, en sjangeroverskridende kunstner og musiker. Verket som ble presentert i Sverre Fenhs paviljong heter «Rapture», og er en stedsspesifikk, skulpturell og sonisk installasjon. Mest oppmerksomhet fikk imidlertid Norments uvanlige valg av instrument: glassharmonika. Instrumentet, som stammer fra 1800-tallet og var godt likt av Mozart, skaper musikk når glass, fuktig fingre og vann møtes. Hvor og når startet interessen din for musikk? – La oss se … hvor startet det hele? Det er vanskelig å si, men så lenge jeg […]

Fortsette å lese (gratis)

Hva! Har NATT&DAG også begynt med betalingsmur, nå? Slapp av. Det er helt gratis å lese videre – du må bare registrere deg. Det tar kanskje cirka 20 sekunder, og vi har troa på at du får det til! I bytte får du tilgang til alle artiklene våre, nyhetsbrev med spennende saker, og annonser i sosiale medier som du faktisk vil like å spammes med. Vi er en liten avis, og direkte kontakt med leserne hjelper oss med å utvikle helt riktig innhold til dere. Vi er ikke narcs og kommer aldri til å sende kontaktinformasjonen din videre. Dette blir mellom oss.

Du kan lese vår personvernerklæring her.

Mvh.

Redaksjonen

X